close
تبلیغات در اینترنت
FLplus.ir | اف ال پلاس

اف ال پلاس | +FL

جوایزات ویژه
طراح کاور

تنفس یکی از مهمترین پارامترهای خوانندگی و مهمترین شرط حیات انسان در زمین خاکی است.بنابراین با اهتمام ویژه ای بایستی به آن پرداخت.یک خواننده اگر دچار ضعف در سیستم تنفس و نیز مدیریت صحیح نفس در حین اجرای آهنگ باشد اساسا نمیتواند در بین خواننده های حرفه ای جایگاهی داشته باشد چرا که صرف نظر از صدای خوب و همچنین دانش موسیقی فرد خواننده بایستی بتواند نفس خود را تنظیم و مدیریت کند تا در طول اجرای قطعه موسیقی دچار مشکل نشود.
در مورد نحوه برخورد با سیستم تنفس و بهداشت شش ها در فواصل آتی با دوستان گفتگو خواهم کرد اما در این بحت ۴ تمرین بسیار مهم را برای دوستان عزیزی که به تازگی در مسیر خوانندگی قرار گرفته اند یا در حال آموزش هستند ارائه میکنم.

۱- در روی یک سطح سفت ( ترجیحا روی زمین ) به روی شکم بخوابید عضلات را شل کنید دستها و پاها را بدون فشار آزاد بگذارید و حالا تمام حجم ریه های خود را با عمل دم پر از هوا کنید بطوریکه احساس کنید ریه های شما مثل بادکنک پر از هوا شده سپس با عمل بازدم به آرامی هوا را خارج کنید این عمل را تا ۸ تنفس و در ۳ مرحله اجرا کنید.بعد از آن ۱ دقیقه استراحت کنید و تمرین دوم را اجرا نمایید.

۲- به پشت بر روی زمین بخوابید و کلیه عضلات را رها و آزاد بگذارید و حال تمام حجم ریه های خود را پر از هوا کنید و به آرامی در عمل بازدم هوا را از ریه ها خارج کنید.این عمل را تا ۸ تنفس و در ۳ مرحله انجام دهید. ۱دقیقه استراحت کنید و سپس آماده تمرین سوم شوید.

۳- تمام قد بایستید و ستون فقرات خود را بر سطح زمین کاملا عمود کنید و سعی کنید تمام حجم ریه خود را پر از هوا کنید بطوریکه جایی دیگر برای گرفتن هوا نداشته باشد چند ثانیه نگه دارید و کم کم هوا را خارج کنید.این عمل کمی انرژی بر میباشد اگر احساس سرگیجه داشتید بنشینید و بعد از چند دقیقه مجددا ادامه دهید.این تمرین را تا ۸ نفس عمیق و در ۳ مرحله اجرا نمایید.۱ دقیقه استراحت کنید و بعد تمرین ۴ را اجرا کنید

۴- تمام قد بایستید و مانند تمرین ۳ ستون فقرات را بر زمین عمود کنید و شروع به تنفس تند کنید عمل دم و بازدم را به سرعت انجام دهید اما ریه ها را پر از هوا کنید و با سرعت تخلیه کنید این عمل را تا ۸ تنفس انجام داده و تا ۲ مرحله ادامه دهید.

لازم به ذکر است که این تمرینها بایستی یکبار صبج ( بعد از بیدار شدن از خواب و قبل از صرف صبحانه ) و یکبار شب به هنگام خواب بطور همیشگی انجام شود.
هر زمان در طول تمرینها احساس سرگیجه و سیاهی رفتن چشمهای خود کردید تمرینها را متوقف.کمی استراحت کنید و بعد ادامه دهید.

نویسنده : شایان دیبا

منبع : برگرفته شده از سایت نگاره

 

 

 

مطالب ما کاملا رایگان میباشد ، اما اگر از این مطلب و سایت و چنل ما راضی هستید ، در صورت تمایل میتوانید برای حمایت از ما مبلغی را برای ما واریز نمایید .

شماره حساب بانک سینا

به نام آقای مصطفی زینلی

6393-4610-2024-7090

 

آموزش خصوصی آهنگسازی و کار با نرم افزار اف ال استودیو

آموزش خصوصی نوازندگی گیتار پاپ و کلاسیک

قبول سفارشات ساخت بیت اختصاصی ، ملودی نویسی ، آکورد نویسی و آکورد گذاری روی اشعار ، کاور کردن موزیک ، طراحی بنر برای موزیک و ...

فروش وی اس تی ، پلاگین و بانک صدا بر روی هارد(ارسال رایگان) و یا ارسال با دی وی دی با قیمت پایین

 

ارتباط با ما :

ارتباط با تيم پشتيباني اف ال پلاس

ارتباط با آيدي تلگرام : @FLplusTeam

ارتباط از طريق ايميل : FLplusTeam@Gmail.Com

تظرات ارسال شده

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی